قوانین و مقررات

6 ماه پیش

ضمن تشکر از انتخاب فروشگاه اینترنتی اتوماتیک، با توجه به این‌که استفاده از این سایت به هر شکل به معنای قبول قوانین و مقررات این فروشگاه است، خواهشمندیم ادامه‌ی مطالب را به دقت مطالعه بفرمایید.

تعاریف

در این بخش واژه‌هایی که در متن قوانین مورد استفاده قرار می‌گیرند، تعریف می‌شوند.

• فروشگاه: فروشگاه اینترنتی اتوماتیک

• سایت: وب سایت فروشگاه اینترنتی اتوماتیک به آدرسwww.automaticstore.ir

• محتوای سایت: شامل متن، عکس، فیلم و مشخصات فنی محصولات، مقالات آموزشی و اخبار می‌باشد.

• کاربر: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت اتوماتیک شده باشد، کاربر تلقی می‌شود.

• عضو: کاربری که به عضویت سایت درآمده باشد، عضو تلقی می‌شود.

• مشتری: کاربر یا عضوی که از سایت خرید می‌نماید.

• سفارش: کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب می‌کند و اقدام به خرید آن ها می‌کند.

ایجاب و قبول سفارش

مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام می‌گیرد، نشان دهنده‌ی وقوع یک عقد یا قرارداد می‌باشد. عقد یا قرارداد مطابق ماده ی 183 قانون مدنی عبارت است از اینکه ” یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آن ها باشد ” ؛ بر همین اساس نیز قرارداد آنلاین، قراردادی است که از طریق “داده‌ی پیام” منعقد می‌گردد.

ایجاب، پیشنهاد انجام یک معامله به شخص دیگر است به طوری که اگر پیشنهاد مزبور مورد قبول واقع گردد، عقد منعقد می‌گردد. قبول نیز عبارت است از اعلام رضایت به ایجاب ابزار شده برای انعقاد قرارداد. بنابراین هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده‌ی پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین منعقد شده است، لذا هنگامی که مشتری سفارش خود را نهایی می نماید در واقع قرارداد منعقد شده است، ملزم به پرداخت پول می‌باشد.

توجه نمایید که صرف ایجاب برای ایجاب کننده تعهدی بوجود نمی‌آورد و وی می‌تواند ضمن ایجاب، مدت زمانی که در آن پیشنهاد پابرجاست یا سایر شروط را مشخص نماید.

با توجه به آن که طبق روال کاری فروشگاه مرحله‌ی اول خرید، استعلام سفارش می‌باشد، پاسخ استعلام سفارش مشتری به منزله‌ی ایجاب و نهایی کردن سفارش توسط مشتری است.

ثبت هر گونه سفارش به منزله ی آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هرگونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتی که با آن ها موافق است، سفارش را برای استعلام ارسال نماید.

کاربران برای خرید از سایت باید دارای سن قانونی (18 سال تمام) بوده یا از طریق والدین یا قیم قانونی خود از سایت خرید نمایند.

اگر به هر دلیل (مانند ایراد ظاهری در بسته بندی محصول – عدم موجود بودن محصول در انبار و …) سفارش از سوی فروشگاه لغو شود وجه پرداختی از سوی مشتری، همان روز به حساب ایشان واریز می گردد.

روش پرداخت

به منظور تامین رفاه و امنیت هر چه بیشتر مشتریان، تمامی پرداخت ها به صورت کاملا امن به وسیله کلیه‌ی کارت های عضو شبکه شتاب انجام می‌پذیرد.

ارسال

سفارش‌هایی که در روزهای کاری (شنبه تا چهارشنبه) قبل از ساعت 10 ثبت شود همان روز تحویل اداره‌ی پست می شود. در صورتی که سفارش در غیر از ساعات کاری ثبت شود اولین روز کاری تحویل اداره‌ی پست خواهد شد.

هزینه‌ی ارسال

هزینه‌ی پست براساس معیارهای اداره‌ی پست (وزن، اندازه و...) به فاکتور اضافه می‌گردد.

مدت زمان تحویل سفارش ها

مدت زمان تحویل کالاها برای پست پیشتاز معمولا بین دو تا سه روز کاری می‌باشد. مسئولیت و هزینه‌ی ارسال مجدد بر عهده‌ی مشتری می‌باشد.

نکات مهم در هنگام تحویل سفارش

1) مشتری موظف است هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید.

توجه:در صورتی که مشتری بدون تطبیق دادن سفارش با کالا، آن را از بسته بندی اولیه خارج نماید، حتی در صورت مغایرت امکان عودت وجود ندارد.

2) در زمان ارسال کالا توسط شرکت‌های پستی، مشتری موظف است در حضور مامور پستی و قبل از امضاء رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن گردد و در صورتی که کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دچار ایراد گردیده باشد، ضمن تحویل نگرفتن آن، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع دهد. در این موارد چنانچه مشتری بدون بررسی سلامت ظاهری، رسید پستی (به منزله‌ی دریافت کالا به صورت صحیح و سالم) را امضاء نمایید، هیچ اعتراضی در مورد سلامت ظاهری کالا قابل قبول نخواهد بود و فروشگاه مسئولیتی در قبال مشکلات بعدی نخواهد داشت، زیرا علیرغم این که کالا تا سقف ممکن بیمه گردیده است، به دلیل آن که مشتری شخصاً تایید نموده است که کالا را صحیح و سالم دریافت نموده است، دیگر امکان هیچگونه پیگیری برای دریافت خسارت وجود ندارد.

شرايط گارانتي سلامت محصولات:

- اشکال و يا ايراد فني بايد حداکثر تا 48 ساعت پس از دريافت کالا، به واحد فروش اطلاع داده شود. توجه داشته‌باشید این مورد جهت محصولات غیربرقی صادق می‌باشد و برای محصولات برقی به‌علت تست کامل محصول قبل از ارسال امکان مرجوع کردن محصول وجود ندارد.

- لازم است جعبه‌ی اصلي محصولات تا پايان 48 ساعت مهلت تست، نگهداري شود.

- استفاده از اين سرويس تنها در صورتي امکان‌پذير است که کالا در کارتن يا جعبه اصلي خود مرجوع شود.

- از نوشتن هرگونه يادداشت و گذاشتن علامت بر روي جعبه‌ی اصلي کالا پرهيز نماييد.

- اگر مشتري از خريد خود منصرف شود و بخواهد کالا را مرجوع کند در صورت آکبند بودن کالا، 30 درصد مبلغ کل کسر شده و مابقي به خريدار عودت داده مي‌شود.

- برگرداندن کالا پس از هماهنگي قبلي امکان پذير است و هرگونه مرجوعي بدون هماهنگي قابل قبول نمي‌باشد.

- هرگونه دست کاري و تعميرات غيرمجاز بر روي محصولات شرايط گارانتي را ابطال مي‌کند

مسئولیت ها و تعهدات کاربران و مشتریان برای استفاده از سایت

1) هر گونه استفاده‌ی غیر متعارف، غیر مجاز و غیر قانونی از سایت توسط کاربران که منجر به آسیب، خرابی، از دست رفتن یا تغییر اطلاعات، افشای اطلاعات شخصی کاربران و سایر ضرر و زیان های احتمالی گردد، پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.

2) کاربران موظف به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربری خویش بوده و مسئولیت تبادل هرگونه اطلاعاتی که از طریق شناسه کاربری و رمز عبور آن ها صورت می‌گیرد بر عهده‌ی آنان است.

3) فروشگاه در قبال افشای اطلاعات کاربر در اثر قصور و یا ویروسی شدن سیستم کامپیوتری وی مسئولیتی نخواهد داشت.

حق مالکیت مادی و معنوی

کلیه محتوای سایت صرفاً متعلق به فروشگاه بوده و هرگونه کپی برداری و استفاده‌ی شخصی یا تجاری از آن بدون کسب مجوز مکتوب از فروشگاه غیر مجاز است و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

برچسب ها:

دیدگاه شما

0 نظر
0